Saturday, February 9, 2013

harga sekeping hati


pesan pada diri ,

" jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi . pada insan yang tak mengerti . kerana , sekali kau memberi , selamanya dia di HATI . kerana , sekali kau dilukai , sampai bila-bila tetap kau ingati . "

pesan lagi pada diri ,

" hati-hati dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan YANG TAHU MENGHARGAI betapa tingginya nilai sekeping HATI . "

pesan pada diri lagi ,

" hati-hati dengan HATI . jangan bagi hati senang-senang je sebab kau akan kehilangan dalam masa yang singkat juga "


belajar untuk senyum bila orang menyakitimu . belajar untuk bangun ketika orang memusnahkan harapanmu dan belajar untuk kuat apabila orang telah menjatuhkanmu .




# saya bagi kepercayaan saya pada awak tapi awak tak hargai . saya bagi kasih sayang saya pada awak , tapi awak tak hargai . bila saya marah awak , awak cakap awak faham . bila saya merajuk , tak pernah pun awak pujuk sebab saya tahu , tu salah saya . saya tak kisah , tapi sekali awak janji  , saya pegang dengan janji awak . hingga satu masa dan saat awak sendiri yang tak mampu berdiri dengan janji awak , awak buat saya menangis . saya kecewa sangat .. #


mungkin saya lupa , saya terlalu berharap untuk selalu bahagia sehingga saya lupa , menangis adalah lumrah manusia .  terima kasih awak .. 



No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...