Tuesday, November 6, 2012

SEGMENT : CINTA

...............................

" saya pula nak cari tulang rusuk saya . saya rasa saya dah betul betul serius dengan awak . "

" mesti lah sayang . awak bakal isteri saya . saya harap sangat kita akan dapat apa yang kita impikan . saya harap sangat saya dapat jaga awak . "

" ya Allah ,
dakaplah erat erat dirinya agar dia tidak pernah rasa ingin meninggalkanMU walaupun ditinggalkan sekalian makhluk ..
balutilah hatinya dengan kesucianMU agar dia tidak pernah dikotori walaupun disekililingnya dipenuhi coretan hitam maksiat ..
sertailah setiap langkkahnya agar dia sentiasa dituntun ke arah jalanMU walaupun dalam kembaranya ditaburi dengan duri duri ujian yang menyakitkan ..
peliharalah dirinya kerana hanya Engkau lah sebaik baik Pemelihara ..

moga Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayangNYA buat awak , aamiin .. "

" saya selalu ingin awak tahu , saya sudah jadikan awak sebahagian dari kecintaan saya kerana Allah .. saya ingin awak selalu mengerti , saya perlukan doa dari awak agar tetapkan saya di jalan ini .. saya ingin awak faham , saya banyak kelemahan yang mungkin telah lukai hati awak , membuatkan awak tidak senang dengan saya .. awak orang pertama di hati saya .. maafkan setiap khilaf saya , mungkin tak mampu untuk saya hilangkan luka di hati awak .. tapi saya selalu berharap untuk jadi imam awak .. saya cuba untuk jaga hubungan ini kerana saya yakin yang kita tertaut hanya kerana cintaNYA . "

........................................

sungguh indah Allah kurniakan kepada hamba-hambanya fitrah yang saling ingin dikasihi , disayangi dan dicintai . lagi indah jika kita mengindahkannya dengan satu ikatan yang halal .. :')




bingkisan untuk kaum Adam ,
untuk di usiaku ini , aku tidak memerlukan seorang lelaki yang hanya untuk dijadikan teman tapi mesra . tetapi aku memerlukan seorang lelaki untuk dijadikan teman dalam solatku , sebagai imamku , sebagai pemimpinku , sebagai pendidikku , sebagai pemilik fitrah cinta sesama manusia .. :')

..............................................







No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...