Saturday, September 22, 2012

life

alhamdulillah indah pagiku di bumi perlis ini .. lama juga tak berceloteh dalam diari online ni . and , ni la masanya untuk ana berceloteh lagi ..
 
sepanjang perjalanan hidup kita , pelbagai ragam manusia yang dapat kita saksikan . kadang gelagat mereka membuatkan kita ketawa , kadang gelagat mereka menimbulkan belas kita , kadang gelagat mereka membuatkan kita cemburu dan kadang gelagat mereka menimbulkan rasa tidak puas hati .


itulah yang dinamakan kehidupan . tak pernah lari dari pelbagai kontroversi . uniknya dan indahnya . Allah aturkan untuk kita . bagi kita tengok dunia yang fana ni . terasa benar juga kata-kata pakar motivasi , yang menyatakan " KITALAH JUARA ! " .. :)

dah dapat tengok dunia , mula nak belajar mengenal erti kehidupan . lain orang , lain jalan ceritanya dan mungkin juga ada antara kita yang jalan cerita kehidupannya sama dengan yang lain . yang pasti , setiap orang punya jalan cerita yang telah diaturkan untuk mereka . dan sebagai pelakon , kita cuma menjalankan watak tersebut hingga sampai masanya , watak kita tiada dan tidak wujud lagi ..




selalu je dengar , walau apa pun , hadapinya dengan senyuman .. sebenarnya , bukan mudah untuk ana sendiri nak lalui setiap masalah dengan senyum . tapi yang pasti , walau seberat mana yang kita hadapi , tempuh la dengan senyuman dibibir terukir indah .. Allah sentiasa bersama sama hambanya . dan ingatlah , sesuatu ujian itu tidak akan diturunkan melainkan kita mampu . :)

dan cubalah memahami insan lain . berat yang ditanggung kita , masih ada lagi yang beratnya melebihi kita . dalam susah kita , ada lagi yang susah . jadi , dalam masa kita diuji , masa itulah kita bersyukur tanpa henti . Allah uji kita sebab Allah sayang kita . untung kan kita ? dan ingat , ujian Allah bukan hanya kesusahan , malah kesenangan . andai kata seseorang itu mengerti disebalik kesenangan yang diperolehi , maka dia akan terus bersyukur dan menjauhi sikap alpa . maka , sebagai hambanya , teruskan memamnjat rasa syukur padaNYA agar bertambah limpah redha dan rahmatNYA pada kita .. :)




   Allah bg kita PENDERITAAN sbb Allah nk kita rasa apa maksud sebenarnya KEHIDUPAN jika tersalah mengambil langkah.. Allah nk kita rasa hebat di atas..Allah nk kita rasa merendah diri di bawah.. Allah nk kita YAKIN padaNya.. yg Allah xkan biarkan kita KESEORANGAN.. ALLAH SWT



No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...