Thursday, September 27, 2012

BAKAL IMAMKU

Ya Allah ,
Kala hati ini terdetik mengingati si dia ,
Bantulah diriku Ya Allah !
Tuntunlah hatiku agar tidak terpesong hatiku dariMU ..

Biarlah ingatanku padanya dalam bisikan doaku ,
Perantaraan antara kami ,
Disampaikan olehMU padanya ..

Jangan biarkan rindu , kasih , sayang dan cintaku padanya ,
Melebihi cintaku , rinduku , kasihku dan sayangku padaMU Ya Allah ..
Peliharalah aku dan juga dirinya daripada fitnah yang membinasakan ..

Ya Allah ,
Sesungguhnya , benar aku sangat merinduinya ..
Sesungguhnya , benar aku terlalu menyayanginya ..
Sesungguhnya , benar aku amat cintakannya ..
Sesungguhnya , benar aku terlalu kasihkannya ..

Ya Allah ,
Bantulah diriku ..
Jika benar dia yang Engkau utuskan untuk menjagaku ,
Jika benar dia yang Engkau utuskan untuk memimpinku ,
Jika benar dia yang Engkau utuskan untuk menyayangiku ,
Jika benar dia yang Engkau utuskan untuk mencintaiku ,
Jika benar dia yang Engkau utuskan untuk mengasihiku ,
Maka ,
Jangan biarkan dia terlalu leka dengan nikmat dunia ,
Ingatilah dia dengan ujianMU padanya Ya Allah ..

Ya Allah ,
Seperti mana aku mahukan dia ,
Seperti itu juga dia inginkan diriku ,
Sedarkanlah kami Ya Allah ,
Bahawa tiada yang lebih mengagumkan selain kasih sayangMU ..

Ya Allah ,
Jagakan dia untukku ,
Tuntunlah dirinya ,
Peliharalah hatinya ,
Kurniakanlah kesabaran dan ketaqwaan dalam dirinya ,
Agar suatu masa nanti ,
Dia bisa menjadi seorang imam yang aku kasihi atas redhaMU..

Ya Allah ,
Sesungguhnya hanya padaMU aku memohon ,
Perkenankan doa hambaMU yang lemah ini ,
Jangan biarkan kami sesat dalam keseronokan yang sementara ini ,
Dengan rahmat dan redhaMU ,
Jagalah hati kami ,
Moga dia adalah calon imamku yang terbaik yang Engkau tuliskan untukku ..

Rabbi yassir wala tu’assir ..



semoga ALLAH SWT menjaga awak disana , MOHD AMEER SAFRIE BIN KAMAL .. :)
ukhwah fillah , aamiin .. 

*hakciptaterpelihara-ana-*



No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...