Wednesday, July 18, 2012

GANJARAN RAMADHAN












alhamdulillah bulan yang dinanti akan kunjung tiba . bulan yang penuh dengan rahmat , syafaat , pengampunan , RAMADHAN AL-MUBARAK . masih berbaki 1 hari kita sebagai umat islam berada dalam bulan SYA'BAN dan insyaAllah jika diberi kesempatan , panjang umur , kita akan bertemu dengan RAMADHAN . dan perlu di ingat dalam masa ini , macam-macam boleh berlaku . sama-sama kita berdoa agar kita masih lagi bernafas dalam penantian menyambutnya .

dah baca apa yang dicoret dalam gambar diatas ? kalau dah , alhamdulillah , sekurangnya dapat menambahkan semangat kita dalam mengakhiri penantian ini . betapa mulianya bulan RAMADHAN , begitu banyaknya kelebihan yang kita akan peroleh . untuk diri ana sendiri , tak sabar rasanya untuk puasa . apa-apa pun niat kita yang betul adalah KERANA ALLAH TAALA . ingat tu !

huhu sekali lagi puasa tanpa family di sisi . bukan sekali la , mungkin sejak ana belajar berjauhan daripada family hampir 7 tahun tapi puasa kali ni benar-benar buat ana sayu . sebab apa ? sebab 2 hari ja dapat puasa dengan family dan sekali ja dapat sahur sama-sama family . urmm mungkin ada yang senasib ana dan mungkin juga ada yang tak berpeluang langsung untuk bersama-sama family sepanjang RAMADHAN ni kan ? apa-apa pun , RAMADHAN tetap kita sambut dengan harapan ini bukan RAMADHAN terakhir kita . yukkkk sama-sama menadah tangan memohon kepadaNYA . 

akhir bicara , ana nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN . kepada sesiapa yang boleh puasa , jangan buat-buat tak boleh . heheh . semoga rahmat ALLAH melimpah sepanjang kita menjalani ibadah ini , aamiin .




No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...