Monday, May 14, 2012

♥˚ I . N . S . A . N ˚♥







˚L . O . V . E˚

fitrah manusia untuk saling menyayangi , begitu juga mencintai ..
tapi pernah tak kita terfikir , kesan bila kita mula menyayangi dan mencintai insan yang bertuah itu ?
normal sangat kalau saat permulaan , semuanya indah ..
terasa dunia milik kita .. umpamanya :

mandi tak basah 
tidur tak lena
makan tak kenyang

sebab ?
kat mana-II , mesti nampak bayangan si dia ..
pandang sana , nampak si dia 
pandang sini , nampak si dia 
kanan , kiri , belakang , atas , semuanya si dia !
tapi bila sikit salah faham ,
telefon yang dulu tak lekang dari genggaman , campak tak tahu kemana ..
kalau boleh , pandang pun tak nak telefon tu ..
masing-II EGO !
dah hilang semua madu dalam kasih sayang ..
urmm begitu rumit kan ?


M . A . N . U . S . I . A


terciptanya manusia daripada tanah 
mempunyai akal 
dan yang paling indah PERASAAN !


»A . D . A . M  vs  H . A W . A«

Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.



akhir kalam ,
manusia itu tak sempurna ..
setiap salah dan silap ada sebabnya ..
memaafkan kesalahan orang lain adalah sebaik-baiknya daripada mencipta jurang silaturrahim ..

berkasih sayang lah kerana ALLAH .. 




No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...