Saturday, May 12, 2012

★F . R . I . E . N . D . S . H . I . P★







[]F . R . I . E . N . D . S . H . I . P[]

sunyi kan hidup tanpa insan yang layak digelar sahabat ?


teringat pula kenangan zaman skola ..
pegi skola same-II ,
time rehat , same-II makan ,
belajar dalam kelas yang sama ,
duduk pulak bersebelahan ,
gelak same-II ,
study pun same-II ,
bahkan , ponteng kelas pun same-II ..
ADOY , da pun sahabat , semuanya mesti SAME-II ..
tak senarai pendek lagi kenakalan yang kita buat same-II ..
pendek kata , semuanya nak dibuat same-II ..
bukan apa , sharing is caring ..
awak kena , saya pun kena ..
adil kan ?

urmm bila dah abes zaman skola ,
semua yang kita selalu buat same-II dulu , dah pun takde ..
hilang dalam sekelip mata  !
RINDU sangat-II time tuh !

sekarang ,
awak jauh nun disana , saya disini ..
bergelar perantau yang mengemis secebis ilmuNYA ..
kita dah jarang sangat contact ..
melainkan ada something yang penting ..
jarang dapat tanya khabar ..
tapi tak bermakna , SAHABAT SEJATI TIDAK KEKAL DIHATI !
walaupun jarak memisahkan kita , awak selalu dekat pada saya ..
bingkisan doa , tanda ingatanku kepadamu menjadi penghubung antara awak dan saya ..
tengok , besar kan nikmat kasih sayang antara sahabat dengan sahabatnya yang lain ..
moga ukhwah yang terbina atas restu kasih dan sayangNYA akan berkekalan dan mendapat rahmat serta redha dariNYA , AMIIN ..

dan sekarang , masing-II dah punya sahabat baru ..
yela , hidup di negeri orang , takkan nak jadi kera sumbang ..
saya doakan moga awak tak lupakan saya ..
saya sayang awak sebagai sahabat saya ..
bila saya susah , awak lah tempat saya mengadu ..

awak bagi saya pinjam bahu awak ..
awak bagi saya pinjam telinga awak ..
awak bagi saya pinjam suara awak ..
awak bagi saya pinjam mata awak ..
semuanya sebab awak dan saya adalah sahabat !
dan
semuanya sebab kasih sayang antara kita ..

awak yang berada jauh dari pandangan mata saya tetapi dekat di hati saya ,
jaga diri elok-II taw ..
jangan nakal-II ..
makan banyak-II ..
dan yang penting , laupun awak punya boypren ,
jangan lupakan saya !
nahas lhaa kalo awak lupakan saya ..
saya tarik telinga awak sebab awak tak dengar cakap saya ..+♥♥♥♥+

for the last words for my beloved friends ,

"coretan ingatan ini adalah ikhlas daripada saya ..
saya rindu awak .. ukhwah fillah abadan abada "

+♥♥♥ hargailah seorang insan yang bergelar SAHABAT .. ♥♥♥+

mungkin hari ini dia pernah membuat kita menangis ,
tapi siapa yang tahu , tangisan kita adalah demi kebaikkan kita ..
mungkin hari ini dia telah membuat kita tertawa ..
tapi siapa tahu , ketawa kita adalah ubat ketenangan dikala dia kesusahan ..
mungkin hari ini dia telah membuat kita kecewa ..
tapi siapa tahu disebalik kekecewaan kita , dia pemberi semangat yang kental pada kita ..

" Your friend is the man who knows all about you and still likes you "

Terjemahan: Seorang kawan sejati ialah apabila dia telah mengetahui segala hal kita termasuk kekurangan kita..dia masih suka kepada kita

-Ustaz Azhar Idrus-



Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka.

Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya.

======

Terima kasih buat sahabat-sahabatku yang berakhlak mulia dan telah menepati kata-kata itu


~ TERIMA KASIH SAHABAT ~

No comments:

I'M BACK

hampir setahun tinggalkan dunia blog and now i'm back. dalam tempoh ni, macam-macam berlaku, ada pahit ada manis yang sem...